DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ

-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GAZİ İLKOKULU

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ MART AYI RAPORU

 

Rapor Tarihi: 28/03/2024

Rapor No:5

 

TANITIM VE TOPLANTILARIN DÜZENLENMESİ

Okulumuzun öğretmen ve öğrencilerine mart ayı faaliyeti olan “Masal Okumaları” hakkında bilgi verildi. Çeşitli Türk masalları öğrencilerle incelendi. Çocuklarla birlikte okunan masallar üzerine konuşuldu.

 

İLKOKUL FAALİYET ETKİNLİKLERİ

Faaliyet Adı: Masal Okumaları

 

Projenin Amacı: Dilimizin Zenginlikleri Projesi, öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanıması, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşması, dilin etkili kullanımını öğrenmesi ve düşünce dünyasını geliştirmesi amacıyla okullarda yapılan söz varlığını zenginleştirme çalışmalarını içermektedir. Bu çerçevede öğrenciler dilimizin seçkin eserlerini tanıyacak, sözcüklerin derinliklerini keşfedecek ve milletimizin kültürünü, birikimini daha yakından keşfedeceklerdir.

 

Mart Ayı Faaliyetleri:

Masal Okumaları: Mart ayı içerisinde, proje kapsamında öğrencilerle birlikte çeşitli masallar okundu. Çocuklarla birlikte okunan masallar üzerine konuşuldu. Masal türü hakkında bilgi verildi.

 

Anlamını Bul Etkinliği: Öğrencilere çeşitli masallar okundu. Okunan masallardan kelimeler seçilerek kelime kartları hazırlandı. Öğrenciler iki gruba ayrılarak bu kartlardaki kelimeleri, yasaklı kelimeleri kullanmadan grubuna anlattı. Hem eğlendiler hem de yeni kelimeleri öğrendiler.

 

Kelime Türetme Etkinliği: Tüm sınıflarda öğrencilerin okumuş olduğu masallarda geçen kelimelerden, kelime türetme etkinliği hazırlandı. Öğrenciler etkinliklerdeki kelimelerin son harfi ile yeni kelimeler türettiler.

 

Kare Bulmaca Etkinliği: :Okunan masallardaki kelimelerden kare bulmaca hazırlanarak öğrencilere çözdürüldü.

 

Pazen Tahta Kartları, Figürlerle Masal Kartları Hazırlama Etkinliği: Okunan masallarda geçen figürlerle ilgili tahta kartı hazırlanarak öğrencilerin kendi masallarını oluşturup anlatmaları sağlandı.

 

Genel Değerlendirme: Mart ayı boyunca gerçekleştirilen masal okumaları etkinlikleri, öğrencilerin dil bilgisi ve kültürel mirasa yönelik farkındalıklarını artırmada etkili olmuştur. Özellikle öğrencilerin etkinliklere aktif katılımı ve ortaya çıkardıkları ürünlerin kalitesi, bu etkinliklerin başarısını göstermektedir. Masallarımız, dilimizin zenginliğini ve derinliğini yansıtan önemli unsurlardır ve öğrencilerimize bu değerleri tanıtmak ve öğretmek amacıyla yapılan bu etkinliklerin önemi büyüktür.

 

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GAZİ ANA SINIFI

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ MART AYI RAPORU

 

Giriş:

Bu rapor, Gazi İlkokulu Ana Sınıfında yürütülen Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Mart ayındaki etkinlikler çerçevesinde hazırlanmıştır.

Etkinlikler:

1. Etkileşimli Masal Saatleri (1-8 Mart):

   Öğrencilerimiz, interaktif masal saatlerinde çeşitli hikâyelerle buluşarak kelime dağarcıklarını genişlettiler. Bu etkinlik, dil becerilerini geliştirmeye odaklandı.

2. Dil Oyunları ve Şiir Atölyesi (11-15 Mart):

   Hafta ortasındaki etkinliklerde, öğrencilerimiz dil oyunları ve şiir atölyesinde bir araya gelerek hem eğlenceli zaman geçirdiler hem de ifade becerilerini güçlendirdiler.

3.Görsel Hikâyeler ve Drama Çalışmaları (18-22 Mart):

   Öğrenciler, görsel hikâyeler ve drama çalışmaları ile dil becerilerini görsel anlatım yoluyla geliştirmeye yönlendirildi. Bu sayede ifade kabiliyetleri pekişti.

4. Sözcük Avı ve İlgi Alanlarına Dayalı Sohbetler (1-29 Mart):

   Öğrencilere yönelik düzenlenen sözcük avı etkinlikleri ve ilgi alanlarına dayalı sohbetler, kelime bilgisini artırmaya ve iletişim becerilerini güçlendirmeye odaklandı.

 

 

Değerlendirme:

Mart ayındaki Dilimizin Zenginlikleri Projesi etkinlikleri, öğrencilerin dil becerilerini artırmada etkili olmuştur. Interaktif yöntemlerle desteklenen bu etkinlikler, öğrencilerin dil gelişimini teşvik etmiş ve kelime dağarcıklarını zenginleştirmiştir.

Sonuç:

Gazi İlkokulu Anasınıfı Dilimizin Zenginlikleri Projesi, Mart ayındaki etkinlikleriyle öğrencilerin dil yeteneklerini güçlendirmiş, ifade kabiliyetlerini artırmış ve eğlenceli bir öğrenme ortamı sağlamıştır. Projenin başarıyla devam etmesi ve dil gelişimine katkıda bulunması için yıllık planlama çerçevesinde etkinlikler devam edecektir

 

 

 

 

   Mine Nur KAYA                   Gülsüm Bayraklı AKÇA                      Gülşah TEKER

   Sınıf Öğretmeni                     Özel eğitim Sınıf Öğretmeni                 Okul Öncesi Öğretmeni

 

        Pınar AKSU                       Yeliz ŞENYURT                                                    

   Okul Öncesi Öğretmeni                Müdür Yardımcısı

                                                              

 

                                                             28/03/2024

 

                                                           Gül PAMUK

                                                            Okul Müdürü

30-04-202430-04-202430-04-202430-04-202430-04-2024



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi